czwartek, 7 listopada 2013

Dżem z gruszek


Moja stara grusza, w przeciwieństwie do wiekowych jabłoni, nie skalała się – odkąd pamiętam – wydaniem na świat ani jednego owocu. Nigdy więc nie produkowałam przetworów z gruszek, jako że nadmiaru produktu nie miałam. Kiedy Bea, na swoim blogu, zaprezentowała gruszkowe cuda postanowiłam, że muszę je zrobić. Połączenia smakowe wyjątkowo trafiły w rodzinne gusta i teraz produkuję je każdego roku.  







Składniki:
1 kg gruszek obranych i pozbawionych gniazd nasiennych
1 cytryna
180 g cukru trzcinowego
1 cm. imbiru









Gruszki pokroić w drobna kostkę, skropić sokiem z cytryny, zasypać cukrem, dodać tarty imbir i skórkę z cytryny. Dokładnie wymieszać i odstawić na kilka godzin, aż puszczą sok. Smażyć do uzyskania ulubionej konsystencji dżemu. Przekładać do wyparzonych słoiczków, zamykać na spirytus i pasteryzować.

20 komentarzy:

  1. a ja biore sie do dziela:)
    Libra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bo rodzina uznała iż 2 słoiczki pachną straszną malizną. :)

      Usuń
  2. Gruszki z imbirem I cytryna (jeszcze przed ugotowaniem) sa pyszne.
    Aniu popracuj nad jakims deserem dla nas z tymi gruszkami w roli glownej.
    Teraz sie juz gotuja.Coz za zapach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie pachną obłędnie i aż szkoda żeby skończyły na zwykłym toście. Zdopingowałaś mnie do działania w sprawie deseru. Na razie dżem wypróbowałam jako dodatek do pieczonej piersi z indyka.

      Usuń
  3. Tyle u Ciebie pyszności, że trafiasz do mnie na TOPLISTĘ:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jelka witaj i bardzo dziękuję za takie wyróżnienie. Będę się starała nie zawieźć zaufania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekne!!! Po raz kolejny ciesze sie, ze receptury przypadly Ci do gustu :)
    (czy moge Cie ewentualnie prosic o dodanie linka do tamtago wpisu? jesli nie masz nic przeciwko... :))
    Ciekawe - grusza bez owocow... To musi byc frustrujace, jesli ma sie malutki ogrod i jedyne drzewko, juz sobie siebie wtedy wyobrazam ;)

    Pozdrawiam i zycze milego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Właściwie wszystkie Twoje receptury na dżemy, szczególnie te z użyciem kardamonu i imbiru, bardzo mi pasują. Link wstawiony. Co zaś do gruszki to już się pogodziłam z faktem, że jest jedynie ozdobą ogrodu kiedy kwitnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Musi być przepyszny. Jakoś przetwory z gruszek mi umkneły w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jest szansa na nadrobienie, na bazarze widziałam gruszki w dobrej cenie :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Tak, absolutnie się zgadzam – jest uwodzicielski!

      Usuń
  9. Przepis zapisany ! Muszę koniecznie zrobić :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz, to chyba jakiś znak bo właśnie dziś na śniadanie otworzyłam słoiczek tego dżemu. :)

      Usuń
  10. właśnie uszykowałam pokrojone gruszki z cytryną, cukrem i imbirem, wstawiłam do lodówki i jutro będę smażyć, ale zapach już uwodzi, wzięłam 2 kg gruszek żeby nie było czuć malizną:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sądzicie, że mogę zastąpić cukier np stewią? Jakie są wtedy szanse na powodzenie? :) no i czy wytrzymają mi te słoiki do zimy jak nie bedzie w nich cukru?

    OdpowiedzUsuń
  12. Smażyć czyli gotować na ogniu czy pięć w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń