sobota, 2 lutego 2013

Dżem marchewkowy

 
Warzywa korzeniowe, czemu nie spróbować zrobić dżemu z „korzonków”. Szukałam przepisu, który do mnie przemówi i trafiłam na blogu Magiczny kociołek na toskański dżem marchewkowy. Nie byłabym sobą gdybym nie namieszała. Eksperymentujcie, puśćcie wodze fantazji i ucierajcie marchew.

Składniki
1/2 kg marchwi (żeby ograniczyć straty gdyby coś nie wyszło)
1/2  szklaniki cukru trzcinowego
sok i skórka z 1 cytryny
1 łyżeczka tartego imbiru
1/4 łyżeczki cynamonu
4-6 goździków
ok. 1 szklanki wody

Utartą marchewkę ugotować na pół miękko, dodać cukier, sok i skórkę z cytryn, cynamon, imbir i goździki. Gotować na małym ogniu ok. 40 minut. Gorący przekładać do słoików i pasteryzować. Warto jak autorka pierwowzoru po pierwszych 15 minutach spróbować dżem.

Dżem będzie idealnym nadzieniem do rogalików.


4 komentarze:

  1. Zrobilam,zrobilam!
    I nie zaluje:)
    Jak na dzem to smak wykwintny,
    a moze nawet wyrafinowany.
    Dobrze,ze zaczelam probowac
    pozniej niz po 15 minutach
    ...bo nic by nie zostalo:)
    anonimowy,staly bywalec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem z Ciebie dumna, wspominałaś że nie jesteś "przetworową osobą" tym bardziej jestem zaszczycona, że wybór padł akurat na mój dżem. :)

      Usuń
  2. Chcialam dodac,ze uzylam tylko 1 cytryne(sok i otarta skorke) na 1/2 kg marchewki.
    Wydaje mi sie,ze 2 cytryny na te ilosc marchewki to za duzo.
    Cytryna w duzym stopniu stanowi o pysznym, swiezym smaku tego dzemu.
    Przyprawy dodaja...pikanterii sprawie,a marchew i cukier to nuta slodyczy.
    Calosc zaskakujaca,godna polecenia!
    anonimowy,staly bywalec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, do przepisu wkradł się błąd poprawię przepis, 2 cytryny w oryginale są na 1 kg marchwi. Dzięki za zwrócenie uwagi.

      Usuń