poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Fioletowa, świeża zabawa w kolory




Wyszukiwanie składników do potraw w jednym kolorze to interesująca zabawa. Nie tylko muszą wyglądać, ale też i dobrze smakować. Taką zabawę zaproponował kiedyś Paul Lowe stylista nie tylko potraw i autor przepisów nie tylko kulinarnych. Ta surówka to właśnie taka zabawa inspirowana jego pomysłem.

Składniki:
1/4  czerwonej kapusty
 1 czerwona cebula
10 dag owczego sera twarogowego
1 fioletowa śliwka japońska „black amber” lub kilka dojrzałych węgierek
10 dag fioletowych winogron lub borówki amerykańskiej
1-2 łyżki pestek z dyni
 
Sos:
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka oleju z orzechów włoskich
2 łyżki octu jabłkowego lub octu z sherry
1 łyżeczka syropu z malin
sól do smaku



Kapustę drobno poszatkować (najlepiej na tzw. mandolinie) lekko posolić i odstawić na około 30 minut.
Podobnie postąpić z cebulą. Śliwki pozbawić pestek i pokroić na drobniejsze części (tzw. 16). Ja użyłam również winogron też pozbawionych pestek. Sos wymieszać najlepiej w dobrze zakręconym słoiku typu twist. Składniki sałatki wymieszać, polać sosem i posypać po wierzchu serem oraz pestkami dyni.
 

8 komentarzy:

  1. Piekna prezentacja, ciekawy pomysl w ktorym kluczem do stworzenia dania jest kolor.
    Z przyjemnoscia pobawie sie warzywami i kolorami:)
    Jutro jednak skorzystam z "gotowca" i zrobie fioletowa salatke, ktora wyglada bardzo apetycznie, dietetycznie i fotogienicznie:)
    anonimowy,staly bywalec

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Anonimusa,
    bardzo mnie cieszy że ktoś skorzysta na mojej zabawie, składniki sosu dają możliwość na dopasowanie smaku sałatki do własnego gustu. Mam w zanadrzu jeszcze kilka pomysłów na kolorową zabawę jedzeniem. :)
    Za wszystkie komplementy serdecznie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykle apetyczne danie wyszło Ci z tej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj gin
      Polecam takie zabawy, można naprawdę trafić na nieoczekiwane efekty smakowe(czasem dobre, czasem nie, ale o tym innym razem);)

      Usuń
  4. Drogi Dzemdzusie, wczoraj bylam artystka... kulinarna. Z palety barw wybralam kolor jasno zielony wlasciwie to prawie bialy. Efekt smakowy byl zadawalajacy, a nawet bardzo. Wizualny...wspolbiesiadnik powiedzial spokojnie "bardzo smaczne ale wolabym inny kolor. Ten za mdly":)))
    Na dzielo zlozyla sie kapusta biala, cukinia obrana ze skorki, por, jablko, zielona cebulka ale tylko biala czesc, olej z pestek winogron, sok z cytryny, bialy pieprz i nawet troszke bialego wina.
    Tyle tylko zapamietalam bo od sukcesu zakrecilo mi sie w glowie:)))
    anonimowy, staly bywalec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biała sałatka brzmi smakowicie, muszę koniecznie ją zrobić. Powodzenia w dalszych zabawach kolorystycznych i jeszcze wielu (z tego powodu) zawrotów głowy ;)
      PS. Cieszy mnie bardzo, że zachęciłam Cię do zabawy.

      Usuń
    2. Gdy euforia skcesu minela:))) przypomnialy mi sie jeszcze dwa istotne skladniki.Byly to jasno zielone winogrona i pokruszony ser feta o niezbyt zdecydowanym smaku pochodzacy z zaglebia mleczarskiego czyli stanu Wisconsin.
      a.s.b.

      Usuń
    3. Szkoda, że tak daleko nam do zagłębia Wisconsin. Ser polski typu feta, mam nadzieję, że też będzie OK. Jest łagodny i kremowy.

      Usuń